Wedstrijdverslagen

De eerste oefenwedstrijden voor de selectie zitten er op.

sv Nijmegen uit op papier een lastige ploeg
Zaterdag 17 augustus mochten we naar sv Nijmegen toe en om 17:00u was de aftrap. Een haard veld en erg platgetrapt was het veld waarop we mochten beginnen. In de warming-up was te zien dat we alleen maar op kleine doeltjes hebben getraind, want het grote doel werd vooral veel gemist bij de afrondvorm. Na een kort positiespel mochten we dan eindelijk beginnen.

Van sv Nijmegen is bekend dat ze in de 4e klasse zondag spelen, maar ook dat ze veel spelers verloren zijn in de afgelopen zomertransferwindow. Het geld zal wel op zijn want er was meer weg dan dat er nieuw is gekomen. Aan de start vooral een erg jong sv Nijmegen. De eerste wedstrijd gelijk gek doen hebben we maar niet gedaan dus zijn we wat gaan inzakken. Dit ging erg goed en Nijmegen speelde alleen maar de lange bal die door onze verdediging relatief makkelijk opgevangen werd. In het eerste kwartier gingen we daarin mee maar daarna kregen we de overhand en speelden we bij vlagen erg sterk. De backs kwamen er goed overheen. de buitenspelers kregen hun tegenstanders goed naar binnen, er was veel variatie voorin en het middenveld liet de bal goed lopen. Na 20 minuten kreeg Stien de bal op rand 16 en schot de bal strak tegen de touwen. Stijn helemaal door het dolle (zoals alleen stijn dat kan) en de 1-0 was terecht. 5 minuten voor rust werd Luuk Donkers weg gestuurd en sprintte zijn maar eruit, hield de bal nog net binnen en legde de bal voor op de goed meegelopen Tijs. Die hield de rust en schoof de bal goed binnen.

De tweede helft was het spelbeeld niet veel anders. Nijmegen bleef de lange bal sturen die wij makkelijker opvingen. Wij combineerden er goed doorheen maar na 70 minuten was bij beide ploegen de koek wel op. Toch maakte Tijs nog de 0-3 in de laatste minuut.

Victoria uit altijd lastig op donderdagavond
Op donderdag 22 augustus mochten we naar Afferden toe om te oefenen tegen Victoria. Een ploeg die we in de winterstop op een donderdagavond nog met 6-1 nar huis stuurden. Ook nu was het niveauverschil erg groot. Doordat we zijn gaan inzakken leek het nog alsof Victoria mee kon maar ze kwamen er nauwelijks door. Wij daarentegen hadden na 30 minuten al met 5-0 voor moeten staan maar helaas misten we nog de scherpte. het laatste kwartier werden we onzorgvuldig en ongeduldig waardoor victoria ineens kansjes kreeg, maar Jari stond telkens goed op zijn plek.

De tweede helft maakten we erg snel een doelpunt uit een corner. Julius maakte met een halve omhaal de bevrijdende treffer. Daarna werd Victoria vermoeider en konden wij nog doorgaan. Stijn misten een paar grote kansen maar gelukkig was het Johan die een penalty benutte. Daarna scoorde Stijn de 0-3 en Jordy Kaldenberg de 1-4. Tussendoor maakte Victoria een doelpunt waarvan de speler zelf ook verbaasd was (was een voorzet). Jordy bedankt voor het meedoen, wellicht hebben we je nog eens nodig.