Capi di Kolping

Gepubliceerd op 4 augustus 2023

'Capi di Kolping' ?

Een zwaar bewapend arrestatieteam heeft gisteravond twee Kolping-Dynamo bestuursleden uit de kantine getrokken. Bronnen binnen politie en justitie bevestigen dat het gaat om Don Corleone en Alfredo il Baffi.

Naar verluidt zijn beide heren voormalige kopstukken (capi) van een Italiaans misdaadsyndicaat. Tientallen jaren geleden ontvluchtten ze hun land om uit handen van de politie te blijven. Een anonieme bron bij de politie: “Deze heren zijn jarenlang onder de radar gebleven maar werden overmoedig. Dat leidde tot een tip van onze Italiaanse collega’s en Europol. Bij een club als Kolping-Dynamo kun je natuurlijk ook jarenlang anoniem onderduiken. Maar nu steekt de club - en daarmee deze mannen - ineens het hoofd boven het maaiveld.”

Volgens dezelfde bron kwamen er steeds meer signalen die de aandacht op Kolping-Dynamo
vestigden. “Het begon met die verbouwing van kantine en kleedkamers. En recent een nieuwe bar. Als dat sober gebeurt valt het niet eens zo op. Maar als je dan zo’n glazen serre ziet verrijzen dan vraag je je toch af waar komt dat geld vandaan en wie of wat moet daar zo nodig in de etalage? Dat is toch een beetje patjepeeërs gedrag. Je hoort mij niet zeggen dat het er één grote orgie is iedere week, maar protserig is het zeker. Vervolgens promoveert de club én blijkt er ineens niet alleen geld maar ook een vergunning voor kunstgras. Ik denk dat we ook maar eens onder dat nieuwe veld gaan graven. Wie weet wat je dan tegenkomt.”

De arrestatie is volgens de bron te danken aan moderne technologie. “Je moet ook een beetje mazzel hebben maar eerlijk gezegd is het vooral een kwestie van big data. We monitoren tegenwoordig alles en dan zie je dat de combinatie van de genoemde factoren ergens lampjes doet branden.”

Bronnen rond de club vragen zich of het bij deze twee arrestaties blijft. Pep M. (achternaam bij de redactie bekend): “Het zou mij niks verbazen als we dalijk ineens ook over Handsome Herman en Theo de Toolman horen. Die twee waren nu toevallig op vakantie maar daar zit toch ook een luchtje aan.

Niet dan?”